Tekerlek Rulmanı Nedir?
2025-01-26 20:59       Atların ve arabaların olduğu günlerde, tekerlekler arabaya sabitlenmiş tahta veya metal bir çubuk aksı vasıtasıyla bağlanırdı, bu da tekerleklerin aks üzerinde dönmesini gerektirirdi. Bu kurulumun en büyük dezavantajı, tekerlek ile aks arasında çok fazla sürtünme olmasıydı ve bu sürtünme arabayı hareket ettirmeyi zorlaştırarak enerji israfına yol açıyordu. Diğer sorun ise, sürtünmenin aks ve tekerleğin birleştiği yerde çok fazla aşınma ve yıpranmaya neden olmasıydı, bu yüzden eklemde sürekli bakım yapmanız gerekirdi. Akslar için ilk kafesli rulmanlar 1700'lerin sonlarında patentlendi ve modern zamanlara taşınan tasarım temel olarak bir yarış adı verilen halka şeklindeki bir yuvanın içinde bulunan bir dizi çelik bilye veya silindirdir. Çoğu bilyalı rulman, yivli olan ve bilyeleri içeride tutan bir iç yarışa ve rulmanın dış çevresinde yivli bir dış yarışa sahip olacaktır. Bir makaralı rulmanda, yarışta, silindirlerin içeride aksa ve dışarıda tekerleğe karşı dönmesini sağlayan yuvalar bulunur. Otomotiv uygulamalarında, tekerlek yatakları genellikle tekerleği aracın süspansiyonuna bağlayan kapalı ünitelerdir. Tekerlek saplamalarınız genellikle yatağın bir parçası olacaktır ve eğer bir tahrik tekerleği ise, yatağın ortasında, aks milinden bir milin yerleştirildiği bir oyuk olabilir.          
Poyra Rulmanlarını Değiştirmek İçin İpuçları
2025-01-16 16:30       İlk ipucu, montajdan önce takılan yatağı yenisiyle karşılaştırmaktır. Yanlış rulman seçimi, teknisyenler tarafından yapılan en yaygın hatadır. Manyetik kodlayıcıya zarar vermekten kaçının Bazı göbek yatakları, ABS sinyali için bir manyetik kodlayıcıya sahiptir ve bu nedenle daha fazla dikkat gerektirir. Enkoder contaları, hız sensörü tarafından okunan birçok kuzey (N) ve güney (S) kutbu içerir (Şekil 1). Montaj sırasında N artı S kutupları hasar görürse ABS sisteminin arızalanmasına neden olabilir. Enkoderi mıknatıslardan ve kirden koruyun N artı S kutuplarını değiştirebileceklerinden ve yine ABS sinyaliyle ilgili sorunlara yol açabileceklerinden, anahtarlar ve tornavidalar gibi aletlerle kodlayıcıya temas etmekten veya yaklaşmaktan kaçınmak iyi bir ipucudur. Bu düşünceyi göz önünde bulundurarak, yatağı yalnızca takmadan hemen önce koruyucu ambalajından çıkarın.Doğru kodlayıcı yönlendirmesini sağlayın Kodlayıcılar, test kartında belirtildiği gibi, Hub I nesli tekerlek yataklarının yalnızca bir tarafında bulunur, bu nedenle mafsala bastırırken yönün doğru olması hayati önem taşır. Bu işleme başlamadan önce, montajdan sonra enkoder yüzeyinin sensöre bitişik olacağını daima kontrol edin. Enkoder yüzeyinde basınçtan kaçının Presleme için, Hub I nesil rulmanlarda sadece dış bileziğin uç yüzüne temas eden bir alet kullanın (Resim 3). Birkaç kilometrelik kullanımda rulman arızasına yol açacağından asla enkoder contasına ve iç bileziğe asla bastırmayın. Uygun bir alet s...
Rulmanımın Kötü Olup Olmadığını Nasıl Test Ederim
2025-01-16 13:41     Bu belirtilerin bir kısmı kötü lastiklerden veya hatta kötü bir CV mafsalından da kaynaklanabilir, ancak kötü bir yatak, örneğin araç dönerken yük altında kaldığında daha kötü ses çıkarır, bu nedenle sese neden olanın yatak olup olmadığını test etmek ve görmek için bu yöntemi kullanın: Görüşün iyi olduğu bir günde, ıssız bir yol parçası bulun. Aracı hızlandırın. Bu testi çeşitli hızlarda yapabilirsiniz ancak güvende kalın. Hızlanınca sola ve sağa dönerek hangi yönün sesin artmasına veya azalmasına neden olduğuna bakın. Sağa döndüğünüzde ses artıyorsa, sorun sol tarafınızdadır çünkü sağa dönüş aracın sol tarafına daha fazla yük bindirir. Sola döndüğünüzde ses artıyorsa, sorun muhtemelen sağ taraftadır. Yol testini yaptıktan ve sesin nereden geldiğine dair bir fikriniz olduktan sonra, arabanızı park edin, kriko ile kaldırın ve lastiği çıkarın. Kriko sehpalarını kullanmayı unutmayın! Lastik çıkarıldığında, aşırı direnç olup olmadığını veya yataktan gelen tıklamaları, sürtünmeyi veya diğer sesleri hissedip duyamadığınızı görmek için yatağı döndürün. Pürüzsüz ve sessiz olmalıdır. Ayrıca ileri geri sallamayı da deneyebilirsiniz ve yatakta herhangi bir boşluk olmamalıdır.            
Tekerlek poyra rulman gres türleri...
2025-01-16 12:29         Tekerlek poyra yataklarında kullanılan dört yaygın gres türü vardır: Lityum gresi, cAlsiyum bazlı gres, eaşırı basınçlı lityum kompleks gres, Grafit kalsiyum bazlı gres. LModern otomotiv endüstrisinde yaygın olarak kullanılan bir tür gres olan ithium gresi. BTözellikleri uzun ömür, su direnci ve yağlama özellikleri. Normal tereyağına bir alternatif. Otomobillerin yağlanmasının çoğu için kullanılabilir. Hizmet ömrü, kalsiyum bazlı gresin iki katıdır.     Kalsiyum bazlı gres,1930'larda geliştirilen, aynı zamandaTereyağı yağı olarak bilinen——en yaygın tip uygulamalımevcut otomotiv bakım endüstrisinde.     Aşırı basınçlı lityum kompleks gres, lityum gresine göre aşırı basınç aşınma direnci daha yüksek olan bir gres türüdür. Yağlayıcılar gibi greslerin de farklı ortam sıcaklıklarına ve servis koşullarına uygun kalitelere sahip olduğuna dikkat edilmelidir. Genel olarak,gres dereceleri kalınlığına göre adlandırılır, derece yükseldikçe daha kalın olur. Seviye2# güneyde tüm yıl boyunca, 1# kuzeyde kışın kullanılabilir.Seviye3# sadece tropikal ağır hizmet araçları için uygundur.Skesin konuşmak gerekirse,şart gresin miktarı da diğer faktörlerden etkilenir ve kısıtlanır.       Grafit kalsiyum bazlı gres genellikle siyahtırçünküölçekli grafit. BTsahip olmakyeteneklerisu direnci ve yuvarlanma özellikleri. Otomobil arka çelik levhasının yağlanması için özellikle uygundur. su direnci ve güçlü dayanıklılık nedeniyle. İlgili testler, grafit kalsiyum gresi ile yağla...
Bir tekerlek göbeği aksamını değiştirmenin beş adımı
2024-12-16 13:36        Öncelikle,Yeni göbek düzeneğini piontun üzerine yerleştirin CV aksının mafsala doğru ve ardından ABS sensörünün bağlantısını kesin (gerekirse). Bundan sonra, montaj cıvatalarını üreticiye sıkmak için bir tork anahtarı kullanarak'talimatlarına uyun ve ABS sensörünü tekrar takın, ardından tekerlek göbeği somununu sıkmadan tekrar takın.İkinci, Fren rotorunu ararken, fren kaliperini yeniden monte edin ve braket bağlantılarını sıkmak için bir tork anahtarı kullanın.Üçüncü, fren balataları----C-kelepçesi kullanarak fren kaliperi konumunu hafifçe deliğine geri döndürmek, ancak fren sıvılarınınBu arada ana silindirden dışarı itilmeyin. Ardından, fermuar bağını gevşetin, fren kaliperini yeniden takın ve kaliper hızlandırıcılarını sıkmak için tork anahtarını kullanın.Dördüncü, bijon somunlarını iyice sıkmak için bir soket kullanarak bijon somunları üzerine tekerlek tertibatını uygulayın.SonKriko ayaklarını güvenli bir şekilde çıkarmanız ve aracı indirmeniz, bijon somunlarını ve poyra somununu bir torkla sıkmanız, poyra kapağını yeniden takmanız ve negatif akü kablosunu tekrar bağlamanız gerekir. Ancak tüm araçların çok farklı olduğunu lütfen unutmayın, onarım talimatımız tüm araçlar için geçerli değildir, sadece eğitim amaçlıdır.                              
İsim *
E-posta *
Bizi nasıl buldunuz? *
Mesaj *