İlk ipucu, montajdan önce takılan yatağı yenisiyle karşılaştırmaktır. Yanlış rulman seçimi, teknisyenler tarafından yapılan en yaygın hatadır.
Manyetik kodlayıcıya zarar vermekten kaçının
Bazı göbek yatakları, ABS sinyali için bir manyetik kodlayıcıya sahiptir ve bu nedenle daha fazla dikkat gerektirir. Enkoder contaları, hız sensörü tarafından okunan birçok kuzey (N) ve güney (S) kutbu içerir (Şekil 1). Montaj sırasında N artı S kutupları hasar görürse ABS sisteminin arızalanmasına neden olabilir.
Enkoderi mıknatıslardan ve kirden koruyun
N artı S kutuplarını değiştirebileceklerinden ve yine ABS sinyaliyle ilgili sorunlara yol açabileceklerinden, anahtarlar ve tornavidalar gibi aletlerle kodlayıcıya temas etmekten veya yaklaşmaktan kaçınmak iyi bir ipucudur. Bu düşünceyi göz önünde bulundurarak, yatağı yalnızca takmadan hemen önce koruyucu ambalajından çıkarın.Doğru kodlayıcı yönlendirmesini sağlayın
Kodlayıcılar, test kartında belirtildiği gibi, Hub I nesli tekerlek yataklarının yalnızca bir tarafında bulunur, bu nedenle mafsala bastırırken yönün doğru olması hayati önem taşır. Bu işleme başlamadan önce, montajdan sonra enkoder yüzeyinin sensöre bitişik olacağını daima kontrol edin.
Enkoder yüzeyinde basınçtan kaçının
Presleme için, Hub I nesil rulmanlarda sadece dış bileziğin uç yüzüne temas eden bir alet kullanın (Resim 3). Birkaç kilometrelik kullanımda rulman arızasına yol açacağından asla enkoder contasına ve iç bileziğe asla bastırmayın. Uygun bir alet seçildikten sonra, yatağı deliğe hizalı tutun ve mafsala dikey olarak bastırın.
Doğru rulman montajı için diğer ipuçları
Gereksiz hasarlardan kaçınmak için tüm süspansiyon parçalarının bakımı gibi süreç boyunca akılda tutulması gereken birçok genel ipucu vardır. Ek olarak, rulmanın doğru şekilde oturmasını sağlamak için, rulman ile temas eden tüm yüzeylerin önceden temizlenmesi gerekirken, montaj sırasında göbeğin ve mafsalın kontrol edilmesi özellikle önemlidir.
Son bir not olarak, güvenli yeniden montaj için teknisyenler yalnızca otomobil üreticileri tarafından önerilen önerilen sıkma torklarını kullanmalıdır. Özellikle CVJ somununa aşırı tork uygulanmasının rulman hasarına yol açabileceği bilinmektedir.